Zasady i warunki
Ogólne Warunki Sklepu Internetowego http://www.jawfit.pl
- Postanowienia podstawowe
Niniejsze ogólne warunki handlowe (zwane dalej "Warunkami handlowymi") spółki Restavin PaP Ltd., z siedzibą w Chýnovská 145, 390 02, Tabor, numer identyfikacyjny: 10814370, numer VAT: , (zwanej dalej "Sprzedawcą") zostały wydane zgodnie z § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (zwanej dalej "Kodeksem cywilnym").
- Niniejszy Regulamin reguluje wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku lub na podstawie umowy kupna (zwanej dalej "Umową kupna") zawartej pomiędzy Sprzedającym a inną osobą fizyczną (zwaną dalej "Kupującym") za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem http://www.jawfit.pl (zwanego dalej "Sklepem internetowym").
- Regulamin i Umowa kupna-sprzedaży są sporządzone przede wszystkim w języku czeskim, chyba że strony uzgodnią inny język. Stosunek umowny podlega prawu czeskiemu w jego obowiązującej wersji.
- Niniejsze warunki określają stosunek oraz wynikające z niego prawa i obowiązki wyłącznie pomiędzy sprzedającym a kupującym - osobą fizyczną niebędącą przedsiębiorcą, która zawiera umowę wyłącznie poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub samodzielnego wykonywania zawodu.
- Sprzedający może zmienić lub uzupełnić treść Regulaminu na podstawie § 1752 ustawy nr 89/2012 Dz. O zmianach w Regulaminie Kupujący zostanie poinformowany za pośrednictwem strony internetowej Sprzedającego, w szczególności pod adresem http://www.jawfit.pl w Regulaminie, ze wskazaniem daty wejścia w życie nowego Regulaminu i możliwością podglądu poprzedniej wersji.
Druga strona ma prawo do odrzucenia zmian, w przypadku umowy zawartej na długi okres do ponownego wykonania i do wypowiedzenia zobowiązania z tego powodu w ciągu jednego miesiąca od wejścia w życie nowych warunków.
- Zamówienie towarów i zawarcie umowy kupna
- Prezentacja towarów wymienionych w sklepie internetowym http://www.jawfit.pl nie stanowi oferty zawarcia umowy, ma jedynie charakter informacyjny, a sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna dotyczącej tych towarów.
- Ceny towarów zawierają podatek od wartości dodanej, jeśli sprzedawca jest płatnikiem takiego podatku (VAT), z wyłączeniem kosztów wysyłki i obsługi. Podana cena towaru jest ceną ostateczną. Cena towaru jest ważna tak długo, jak długo jest wyświetlana w sklepie internetowym http://www.jawfit.pl.
- Sklep internetowy http://www.jawfit.pl zawiera również w określonym miejscu informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów w Republice Czeskiej.
- Koszty związane z pakowaniem i dostawą towarów w Republice Czeskiej są zawsze wskazane przed wysłaniem zamówienia za pośrednictwem strony internetowej tego sklepu internetowego. Koszty są obliczane zgodnie z publicznymi i prywatnymi cennikami firm spedycyjnych w zależności od wagi, metody płatności i metody dostawy wybranej w formularzu zamówienia.
- Przed wysłaniem zamówienia do sprzedawcy kupujący może zmienić zamówienie i edytować dane wprowadzone w zamówieniu oraz sprawdzić poprawność wprowadzonych danych.
- Koszty ponoszone przez kupującego przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy kupna-sprzedaży (koszty połączeń telefonicznych, koszty połączeń internetowych itp.
- Kupujący zamawia towary w następujący sposób:
- a) kupujący "wkłada" zamówione towary do koszyka sklepu internetowego, naciskając przycisk "kontynuuj", za pośrednictwem swojego konta użytkownika, jeśli zarejestrował się w poprzednim kroku w sklepie internetowym http://www.jawfit.pl
- b) kupujący "wkłada" zamówione towary do koszyka w sklepie internetowym, naciskając przycisk "kontynuuj", bez konieczności posiadania konta klienta i rejestracji.
- Kupujący wysyła zamówienie do sprzedawcy, klikając przycisk "ZAMÓWIENIE z obowiązkiem zapłaty". Sprzedawca uznaje wszystkie informacje podane w zamówieniu za prawidłowe. Kupujący potwierdza tym samym, że wypełnił wszystkie obowiązkowe dane poprawnie, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i przekonaniem podczas tworzenia zamówienia, a klikając przycisk "ZAMÓWIENIE z obowiązkiem zapłaty" wyraża zgodę na niniejsze warunki. Pole wyboru służy do potwierdzenia i wyrażenia zgody.
- Wszystkie zamówienia wysłane przez Kupującego do Sprzedającego są uważane za wiążące przez Sprzedającego.
- Niezwłocznie po wysłaniu zamówienia do Sprzedającego, Sprzedający wyda Kupującemu potwierdzenie dostarczenia zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej na kontakt podany przez Kupującego w zamówieniu lub na koncie użytkownika sklepu internetowego http://www.jawfit.pl, w którym Kupujący dokonał rejestracji. Potwierdzenie to nie jest uważane za zawarcie umowy kupna-sprzedaży.
- Po otrzymaniu zamówienia od Kupującego, Sprzedający ma prawo skontaktować się z Kupującym w celu uzupełnienia brakujących danych, zmiany i modyfikacji danych w zamówieniu.
- Jeśli wymaga tego charakter zamówienia, sprzedawca ma prawo skontaktować się z kupującym i poprosić go o współpracę w celu zawarcia umowy kupna.
- Zawarcie umowy kupna między sprzedającym a kupującym następuje dopiero po potwierdzeniu zamówienia przez sprzedającego. Sprzedający wystawi Kupującemu potwierdzenie zamówienia i prześle je na adres e-mail podany przez Kupującego w zamówieniu.
- W przypadku awarii technicznej po stronie Sprzedającego, widocznego nieprawidłowego wyświetlania cen produktów lub kombinacji rabatów powodujących minimalną cenę zamówienia w sklepie internetowym, Sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu towarów lub usług po podanej cenie. Nie dotyczy to nawet sytuacji, gdy zamówienie zostało potwierdzone lub opłacone za pomocą płatności bezgotówkowej (kartą kredytową, przelewem bankowym lub inną metodą płatności).
- Niniejsze warunki mają zastosowanie wyłącznie do zakupu towarów za pośrednictwem sklepu internetowego http://www.jawfit.pl.
- Cena
gotówką lub kartą kredytową przy odbiorze, w miejscu odbioru
- Kupujący jest zobowiązany zapłacić sprzedającemu cenę zakupu towarów, ale także koszty związane z pakowaniem i dostawą towarów. O ile wyraźnie nie stwierdzono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towarów.
- W przypadku płatności za pobraniem lub gotówką, cena towaru jest płatna przy odbiorze lub w dniu dostawy. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu kilku dni od zawarcia umowy zakupu.
- W przypadku płatności bezgotówkowej kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu wraz z określonym symbolem zmiennym na rachunek bankowy sprzedającego. Zobowiązanie kupującego jest wypełniane poprzez zaksięgowanie odpowiedniej kwoty ceny zakupu na koncie sprzedającego.
- Zgodnie z postanowieniami §1820 (1) (q) Kodeksu cywilnego, sprzedający nie wymaga od kupującego złożenia depozytu lub innej podobnej płatności, chyba że wymaga tego charakter produktu i chyba że sprzedający i kupujący uzgodnią inaczej. Zapłata ceny zakupu towarów przed ich wysyłką nie jest uważana za depozyt.
- Wszelkie korzyści cenowe i rabaty od ceny zakupu towarów nie mogą być łączone, chyba że Sprzedawca postanowi inaczej. Kupujący jest zawsze informowany o możliwej kombinacji rabatów, korzyści itp. oraz o ostatecznej cenie towarów przed wysłaniem zamówienia.
- Dokument podatkowy jest sporządzany przez Sprzedawcę dopiero po uiszczeniu przez Kupującego ceny zakupu towarów i jest dostarczany przez Sprzedawcę Kupującemu na adres e-mail podany przez Kupującego w zamówieniu i/lub fizycznie przekazywany Kupującemu przy osobistym odbiorze towarów w siedzibie Sprzedawcy i/lub wysyłany do Kupującego wraz z towarami.
- Sprzedawca może skorzystać z systemu dostosowania ceny do osoby Kupującego w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji zgodnie z ustalonym algorytmem. Jeśli cena zostanie dostosowana do Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego o tym fakcie.
- Jeżeli przedmiotem zobowiązania między sprzedawcą a kupującym jest dostarczanie treści cyfrowych, usług związanych z treściami cyfrowymi oraz rzeczy o cechach cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, konsument wyraźnie wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i przyjmuje do wiadomości, że wyrażając zgodę, jego prawo do odstąpienia od umowy na podstawie sekcji 1837(l) wygasa.
- Dostawa towarów
- Koszt dostawy towarów jest zawsze określony w zamówieniu i późniejszym potwierdzeniu wydanym przez sprzedawcę, zgodnie ze sposobem i rodzajem dostawy.
- Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w miejscu określonym w zamówieniu, jeśli tego nie zrobi, ponosi ryzyko niedostarczenia towaru i jego zwrotu do sprzedającego. W przypadku późniejszego zażądania ponownej dostawy przez Sprzedającego, Kupujący przyjmuje do wiadomości ponowne koszty wysyłki w wysokości pierwotnej ceny.
- Kupujący jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia przesyłki przy odbiorze towaru od przewoźnika, czy opakowanie lub sam towar nie są uszkodzone. Jeśli kupujący nie zgadza się na przyjęcie towaru, zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym przewoźnika. W przypadku wad opakowania lub samych towarów kupujący nie jest zobowiązany do przyjęcia przesyłki od przewoźnika.
- Towary są dostarczane do kupującego:
W firmowym biurze przesyłek: mailroom, opłata za przesyłkę wynosi 0 CZK.
- Odbiór osobisty nie jest płatny.
- Towary są zazwyczaj dostarczane do przewoźnika w ciągu dni
- Kupujący, który wybrał formę dostawy poprzez odbiór towaru w sklepie, zobowiązany jest do odbioru towaru w ciągu kilku dni. Sprzedający poinformuje Kupującego o możliwości odbioru osobistego towaru poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail lub poprzez rozmowę telefoniczną.
- Sprzedawca oświadcza, że sprzedawane przez niego Treści Cyfrowe, Usługi Treści Cyfrowych i Rzeczy o Cechach Cyfrowych zapewniają funkcjonalność ze sprzętem technicznym i oprogramowaniem zwykle używanym z Treściami Cyfrowymi, Usługami Treści Cyfrowych i Rzeczami o Cechach Cyfrowych tego samego rodzaju, bez konieczności ich konwersji (kompatybilność) lub ze sprzętem technicznym i oprogramowaniem innym niż zwykle używane z treściami cyfrowymi, usługami treści cyfrowych i rzeczami o właściwościach cyfrowych tego samego rodzaju (interoperacyjność), które są znane sprzedającemu lub co do których można racjonalnie oczekiwać, że będą znane sprzedającemu.
- Konto klienta
- Kupujący, który zarejestruje się w sklepie internetowym http://www.jawfit.pl, uzyskuje dostęp do konta użytkownika, z którego może tworzyć zamówienia na towary. Jeśli funkcjonalność sklepu umożliwia zamawianie towarów bez rejestracji, kupujący może również zamawiać towary bez rejestracji.
- Podczas rejestracji konta użytkownika i zamawiania towarów kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i zgodnych z prawdą informacji. W przypadku zmiany danych, kupujący jest zobowiązany do aktualizacji tych danych na koncie użytkownika lub niezwłocznego zgłoszenia tej zmiany sprzedającemu. Dane wpisane przez Kupującego uznaje się za jedyne i prawidłowe.
- Dostęp do konta użytkownika jest chroniony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności i nie może przekazywać tych informacji osobom trzecim, a jeśli to zrobi, to tylko na własną odpowiedzialność. Operator http://www.jawfit.pl przechowuje dane dostępowe do konta Kupującego w postaci zaszyfrowanej.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie konta użytkownika przez osobę trzecią.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia konta użytkownika Kupującego, zwłaszcza jeśli Kupujący nie korzystał z niego aktywnie przez okres wyraźnie dłuższy niż 12 miesięcy. Lub jeśli Kupujący naruszy zobowiązania wynikające z Umowy kupna-sprzedaży i niniejszych Ogólnych warunków handlowych lub jakiejkolwiek innej umowy handlowej z operatorem strony internetowej http://www.jawfit.pl.
- Operator strony internetowej http://www.jawfit.pl nie jest zobowiązany do zapewnienia ciągłości działania kont użytkowników, w szczególności w przypadku planowanych przestojów, aktualizacji lub awarii.
- Odstąpienie od umowy zakupu
- Zgodnie z postanowieniami § 1837 Kodeksu cywilnego, kupujący nie może odstąpić od umowy kupna w następujących przypadkach:
o świadczeniu usług, jeżeli zostały wykonane w pełni; w przypadku świadczeń odpłatnych - tylko jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i przedsiębiorca poinformował konsumenta przed zawarciem umowy, że spełnienie świadczenia wyłącza prawo odstąpienia od umowy,
dostarczania towarów lub świadczenia usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli przedsiębiorcy i które mogą wystąpić w okresie karencji,
na dostawę napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona w chwili zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, że dostawa mogła nastąpić dopiero po upływie trzydziestu dni, a rzeczywista wartość zależała od wahań rynkowych niezależnych od woli przedsiębiorcy,
dostarczanie towarów wykonanych zgodnie z wymaganiami konsumenta lub dostosowanych do jego osobistych potrzeb,
dostawy towarów łatwo psujących się lub o krótkim terminie przydatności do spożycia, jak również towarów, które ze względu na swój charakter zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie,
w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji w miejscu wyznaczonym przez konsumenta na jego wyraźne żądanie; nie ma to jednak zastosowania do dokonywania napraw innych niż żądane lub dostarczania towarów innych niż części zamienne niezbędne do naprawy lub konserwacji,
dostarczanie towarów w zapieczętowanym opakowaniu, które ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie nadaje się do zwrotu po jego naruszeniu przez konsumenta,
dostarczenia nagrania dźwiękowego lub wizualnego albo programu komputerowego w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli konsument naruszył te przepisy,
na dostawę gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umów o prenumeratę na ich dostawę,
zakwaterowanie, przewóz towarów, wynajem środków transportu, wyżywienie lub wypoczynek, jeżeli umowa ma być wykonana w określonym dniu lub w określonym terminie,
zawartej na podstawie aukcji publicznej zgodnie z inną ustawą, na której konsument może być fizycznie obecny, lub
w przypadku dostarczania treści cyfrowych, które nie są dostarczane na materialnym nośniku, po rozpoczęciu świadczenia; w przypadku świadczenia odpłatnego, jeżeli rozpoczęło się ono za uprzednią wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument został poinformowany, że prawo do odstąpienia od umowy wygasa, a przedsiębiorca przekazał mu potwierdzenie zgodnie z art. 1824a ust. 1 i 2 lub art. 1828 ust. 3 i 4 pkt 2 ustawy nr.
89/2012 Coll., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami.
- O ile nie zachodzą przypadki, o których mowa w punkcie 6.1 niniejszych Ogólnych Warunków Odstąpienia od Umowy Zakupu, Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Zakupu w terminie 14 dni od otrzymania towaru, zgodnie z § 1829 ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
- Jeśli zamówienie jest podzielone lub zawiera kilka części (lub towarów), które są dostarczane w odstępach czasu, okres odstąpienia rozpoczyna się od dostawy ostatniej części (towaru).
- Odstąpienie od umowy kupna musi zostać wysłane do sprzedawcy w tym terminie (nie później niż 14 dni po otrzymaniu ostatniej części lub towarów zamówienia).
- W przypadku odstąpienia od umowy kupna zgodnie z § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego, sprzedający zwróci kupującemu otrzymane środki w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. Sprzedający
- Kupujący zwróci sprzedającemu towary, które nie mogą być uszkodzone, nie mogą nosić śladów nadmiernego zużycia, nie mogą być zabrudzone ani w inny sposób zdegradowane. Jeśli to możliwe, Kupujący powinien również zwrócić towar w oryginalnym opakowaniu. Kupujący ponosi odpowiedzialność wobec sprzedawcy wyłącznie za zmniejszenie wartości towarów wynikające z obchodzenia się z towarami w sposób inny niż konieczny do zapoznania się z charakterem, właściwościami i funkcjonalnością towarów.
- Jeśli sprzedawca oferuje kilka opcji dostawy towarów, w przypadku odstąpienia od umowy i zwrotu towarów przez kupującego do sprzedawcy, kupującemu zawsze zwracana jest kwota opłaty pocztowej zgodnie z najtańszą metodą dostawy zgodnie z daną opcją. Kwota ta jest następnie zwracana przez sprzedającego kupującemu, wbrew roszczeniu kupującego o zwrot ceny zakupu.
- Środki zostaną zwrócone kupującemu w taki sam sposób, w jaki zostały otrzymane przez sprzedającego, chyba że uzgodniono inaczej z kupującym.
- Jeśli zamówienie obejmuje prezent od sprzedającego, kupujący nie jest zobowiązany do zwrotu prezentu sprzedającemu poprzez odstąpienie od umowy kupna.
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży należy przesłać Sprzedającemu na adres do doręczeń wskazany w niniejszym Regulaminie lub na adres e-mail: vojtapetru@gmail.com, lub innym kanałem komunikacji wykorzystywanym przez Sprzedającego. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Kupującemu otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Aby odstąpić od umowy kupna, można skorzystać z formularza dostarczonego przez sprzedawcę i wymienionego na końcu niniejszych ogólnych warunków. Formularz odstąpienia od umowy jest wysyłany do Kupującego jednocześnie z potwierdzeniem zamówienia i jest również dostępny do pobrania osobno na stronie http://www.jawfit.pl.
- Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od Umowy kupna do momentu odbioru towaru przez Kupującego. Może to zrobić w kilku przypadkach, takich jak sprzedaż zapasów, przerwa w dostawie towarów od producenta lub dostawcy lub z powodu niedostępności towarów i innych przypadków wynikających ze strony trzeciej.
- W przypadku odstąpienia od umowy kupna przez Sprzedającego, Sprzedający niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu lub innego kanału komunikacji. Wszelkie środki otrzymane od Kupującego, w tym koszty wysyłki, zostaną zwrócone przez Sprzedającego w ten sam sposób lub w inny sposób określony przez Kupującego.
- Jeżeli przedmiotem zobowiązania między sprzedającym a kupującym jest dostarczanie treści cyfrowych, usług związanych z treściami cyfrowymi oraz rzeczy o cechach cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, termin do odstąpienia od umowy kończy się po upływie czternastu dni od dnia zawarcia
- Jeżeli kupujący odstąpi od umowy, a nośnik materialny został przekazany kupującemu w związku z dostarczeniem treści cyfrowych, kupujący na żądanie i koszt sprzedającego przekaże go sprzedającemu bez zbędnej zwłoki. Sprzedający może zażądać zwrotu nośnika materialnego w terminie 14 dni od zakończenia zobowiązania. Jednocześnie kupujący powstrzyma się od korzystania z niego zgodnie z § 2389o ust. 2 ustawy nr 89/2012 Dz.
- Kupujący nie ponosi żadnych kosztów odstąpienia od umowy, jeżeli przedmiotem umowy sprzedaży było dostarczenie treści cyfrowych, usług związanych z treściami cyfrowymi oraz rzeczy o właściwościach cyfrowych, które nie zostały dostarczone na nośniku materialnym, a sprzedawca dostarczył je przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, mimo że kupujący wyraźnie tego nie zażądał ani nie przyjął do wiadomości, że jego prawo do odstąpienia od umowy wygaśnie; lub
- Kupujący nie musi podawać konkretnego powodu odstąpienia od umowy
- Prawa wynikające z wadliwego wykonania
- Prawa wynikające z wadliwego wykonania regulują przepisy §§ 1914-1925, 2099-2117 i 2161-2174b ustawy nr 89/2012 Dz.U., kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami, oraz ustawy nr 634/1992 Dz.U., ustawa o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.
- Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że w chwili odbioru rzecz jest wolna od wad. W szczególności sprzedający jest odpowiedzialny wobec kupującego za to, że w momencie odbioru rzeczy przez kupującego,
towary mają właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku umowy, takie właściwości, jakie sprzedawca lub producent opisał lub jakich kupujący oczekiwał ze względu na charakter towarów i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,
przedmiot nadaje się do celu, do którego sprzedawca podaje, że jest używany lub do którego przedmiot tego rodzaju jest zwykle używany,
przedmiot odpowiada pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone zgodnie z uzgodnioną próbką lub wzorem,
towar jest w odpowiedniej ilości, miary lub wagi, towar spełnia wymogi przepisów prawa.
- Jeśli wada ujawni się w ciągu dwunastu miesięcy od otrzymania, przedmiot zostanie uznany za wadliwy w momencie jego otrzymania.
- Jeśli charakter towarów lub usług na to pozwala, kupujący ma prawo do sprawdzenia lub zademonstrowania działania produktu.
- Jeżeli kupujący nie powiadomił o wadzie bez zbędnej zwłoki po tym, jak mógł ją wykryć przy terminowej kontroli i wystarczającej staranności, sąd nie przyzna mu prawa do wadliwego świadczenia. W przypadku wady ukrytej to samo ma zastosowanie, jeżeli wada nie została zgłoszona bez zbędnej zwłoki po tym, jak kupujący mógł ją wykryć z należytą starannością, ale najpóźniej w ciągu dwóch lat od dostawy towarów.
- Jeśli w towarach wystąpi wada, która uniemożliwia korzystanie z nich w zwykły sposób, kupujący może skorzystać z prawa sprzedawcy do wadliwego wykonania ("roszczenie") i zażądać:
usunięcie wady poprzez dostarczenie nowego przedmiotu bez wady lub dostarczenie brakującej wady z odpowiednim rabatem od ceny zakupu,
usunięcie wady poprzez naprawę odstąpienie od umowy.
- Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy zakupu, jeśli towary:
ma wadę materiałową, która uniemożliwia jego używanie w zwykły sposób, jeżeli towar nie może być używany z powodu powtarzających się wad i wad/usterek po naprawie,
dla dużej liczby defektów (3 lub więcej defektów),
z oświadczenia sprzedawcy lub z okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym terminie lub bez znaczących niedogodności dla kupującego.
- Kupujący informuje sprzedawcę na piśmie, jakie prawo wybrał przy zgłaszaniu wady, lub
- Dopóki kupujący nie skorzysta z prawa do obniżki ceny zakupu lub nie odstąpi od umowy, sprzedawca może dostarczyć brakującą rzecz lub usunąć wadę prawną. Sprzedający może usunąć inne wady według własnego uznania, naprawiając przedmiot lub dostarczając nowy przedmiot; wybór nie może powodować nieuzasadnionych kosztów dla kupującego.
- Kupujący nie może powoływać się na prawo do wadliwego wykonania, jeśli wiedział o wadzie w momencie odbioru lub sam ją spowodował.
- Sprzedawca zobowiązany jest do przyjęcia reklamacji pod adresem siedziby przedsiębiorstwa lub w siedzibie i miejscu prowadzenia działalności, jeżeli charakter i rodzaj towaru na to pozwala.
- Sprzedający powiadomi Kupującego na piśmie o wyniku
- Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa do wady towaru w ciągu dwudziestu czterech (24) miesięcy od otrzymania towaru. Jednakże, jeśli towary mają datę ważności, okres ten zostanie skrócony do daty ważności wskazanej na opakowaniu.
- Pozasądowe rozstrzyganie sporów
- Spory pomiędzy sprzedającym a kupującym rozstrzygane są przez sądy
- Zgodnie z ustawą nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami, kupujący ma prawo do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego wynikającego z umowy kupna-sprzedaży. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów jest Czeska Inspekcja Handlowa (ČOI) pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00, Praga 2 - Nové Město. Sposób postępowania w przypadku pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, w tym możliwość złożenia wniosku, można znaleźć na stronie internetowej https://www.coi.cz/ i https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
- Pomoc w przypadku transgranicznego pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich zapewnia Europejskie Centrum Konsumenckie w Republice Czeskiej (ESC CR). Adres kontaktowy ESC CR to Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2 - Nové Město. Porady i informacje dotyczące poszczególnych rynków, w tym platformy pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, można znaleźć na stronie internetowej https://evropskyspotrebitel.cz/a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.
- Postanowienia końcowe
- Ustalenia wynikające z niniejszych warunków i umowy kupna zawartej między kupującym a sprzedającym, w przypadku wejścia podmiotu zagranicznego, podlegają prawu Republiki Czeskiej. Nie ma to jednak wpływu na prawa Kupującego wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
- W przypadku wystąpienia siły wyższej lub innej awarii sklepu internetowego, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości realizacji zamówienia.
- Możliwe jest wynegocjowanie odmiennych postanowień w umowie zakupu, które będą miały pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych warunków.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany lub uzupełnienia niniejszego Regulaminu. Postanowienie to nie ma jednak wpływu na prawa i obowiązki wynikające z poprzedniej wersji Ogólnych Warunków Handlowych.
- Niniejsza Procedura Reklamacyjna stanowi integralną część ogólnych warunków sklepu internetowego http://www.jawfit.pl i określa podstawowe warunki i sposób reklamowania wad towarów przez kupującego.
Niniejsza procedura reklamacyjna opiera się na przepisach ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami, oraz ustawy nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów. Niniejsza procedura reklamacyjna określa relacje między sprzedającym a kupującym - osobą fizyczną niebędącą przedsiębiorcą, która zawiera umowę wyłącznie poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub niezależnego wykonywania zawodu.
- Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z ogólnymi warunkami i procedurą reklamacyjną przed zamówieniem towaru, ale najpóźniej kupujący zapoznaje się z nimi przed wysłaniem zamówienia w sklepie internetowym http://www.jawfit.pl, gdy kupujący potwierdza swoją zgodę na ich zrozumienie i zapoznanie się z nimi, zaznaczając odpowiednie pole podczas tworzenia samego zamówienia. Bez zaznaczenia tego pola zamówienie Kupującego nie może zostać wysłane. Sprzedawca/Operator strony internetowej http://www.jawfit.pl rejestruje zamówienia Kupującego, a także odnotowuje zaznaczenie powyższego pola.
- Zawarcie umowy kupna-sprzedaży i przyjęcie towaru przez kupującego jest równoznaczne z akceptacją Procedury Reklamacyjnej i Regulaminu.
- Kupujący jest zobowiązany do udowodnienia zakupu towarów w sklepie internetowym http://www.jawfit.pl, w szczególności za pomocą dokumentu podatkowego wydanego przez sprzedawcę.
- Aby przyspieszyć proces reklamacji, kupujący może opisać wady towaru i wybrać sposób rozpatrzenia reklamacji.
- Jeśli zamówienie jest podzielone lub zawiera kilka części (lub towarów), które są dostarczane w odstępach czasu, okres odstąpienia rozpoczyna się od dostawy ostatniej części (towaru). Odstąpienie od umowy kupna musi zostać wysłane do sprzedawcy w tym terminie (najpóźniej 14 dni po otrzymaniu ostatniej części lub towarów zamówienia).
- Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że w chwili odbioru rzecz jest wolna od wad. W szczególności sprzedający jest odpowiedzialny wobec kupującego za to, że w momencie odbioru rzeczy przez kupującego,
towary mają właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku umowy, takie właściwości, jakie sprzedawca lub producent opisał lub jakich kupujący oczekiwał ze względu na charakter towarów i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,
przedmiot nadaje się do celu, do którego sprzedawca podaje, że jest używany lub do którego przedmiot tego rodzaju jest zwykle używany,
przedmiot odpowiada pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone zgodnie z uzgodnioną próbką lub wzorem,
towar jest w odpowiedniej ilości, miary lub wagi, towar spełnia wymogi przepisów prawa.
- Jeśli wada ujawni się w ciągu dwunastu miesięcy od otrzymania, przedmiot zostanie uznany za wadliwy w momencie jego otrzymania.
- Sprzedawca zobowiązany jest do przyjęcia reklamacji na adres zakładu lub siedziby i miejsca prowadzenia działalności, jeżeli charakter towaru na to pozwala. Adresem do przyjmowania reklamacji jest: jawfit@gmail.com.
- Niniejsza Procedura Reklamacyjna reguluje roszczenia z tytułu wad, które wystąpiły w towarach w ciągu dwudziestu czterech (24) miesięcy od ich otrzymania lub w ramach gwarancji jakości (np. przedłużonej gwarancji).
- Niniejsza Procedura Reklamacyjna nie reguluje towarów z określoną datą ważności w rozumieniu 6 ust. 1 lit. a) lit. b).
10.15 niniejszych warunków.
- Jeśli sprzedawca nie usunie wady w terminie lub odmówi jej usunięcia, kupujący może zażądać obniżenia ceny zakupu lub odstąpić od umowy kupna.
- Kupujący może zgłosić roszczenie i, według własnego uznania, zażądać rozliczenia zgodnie z punktami 6.6 Warunków Sprzedającego.
- Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa do usunięcia wady towaru w ciągu dwudziestu czterech (24) miesięcy od jego otrzymania. Jeśli jednak towary nie mają daty ważności, okres ten zostanie skrócony do daty ważności wskazanej na opakowaniu.
- Na żądanie Kupującego Sprzedający potwierdzi Kupującemu na piśmie zakres i czas trwania zobowiązań Kupującego w przypadku wadliwego wykonania. Sprzedający będzie miał zobowiązania z tytułu wadliwego wykonania co najmniej w takim zakresie, w jakim zobowiązania producenta z tytułu wadliwego wykonania pozostają w mocy.
- W razie potrzeby sprzedawca wyjaśni w potwierdzeniu w zrozumiały sposób treść, zakres, warunki i czas trwania swojej odpowiedzialności oraz sposób, w jaki można wykonywać wynikające z niej prawa. W potwierdzeniu sprzedający stwierdza również, że nie ma to wpływu na inne prawa kupującego związane z zakupem towarów.
Niedopełnienie tych obowiązków nie ma wpływu na ważność certyfikatu. Niniejsza Procedura składania skarg wchodzi w życie z dniem 18.05.2023 r.
Adres do wysyłki odstąpienia od umowy: jawfit@gmail.com.